Lone Hartz
Damgårdsvej 26, 5700 Svendborg
Dagplejers profil
Lidt om mig
Jeg er årgang 1966. Jeg er gift med Jan og sammen har vi tre voksne børn og fire børnebørn.
Jeg er kærlig, tålmodig og ansvarsbevidst og arbejder i børnehøjde.
Hverdagen
Velkommen hos mig.
Jeg lægger vægt på et godt forældresamarbejde, så vi sammen kan gøre jeres lille guldklump klar til den store verden.
Jeg har fokus på at give børnene en tryg, rolig og kærlig start på livet i hjemlige omgivelser. Hverdagen er fyldt med knus og kram – både mellem mig og børnene og børnene imellem.
Jeg tilgodeser og støtter det enkelte barns udvikling og trivsel. Jeg støtter op om hele børnegruppen, så alle kan indgå i et socialt fællesskab, og lærer at læse hinandens følelser. Jeg har fokus på, at børnene lærer at have forståelse for hinanden og støtter dem i at være kærlige og sociale.
Sammen med børnene arbejder jeg på at gøre dem selvhjulpne. Vi øver os i at tøj af og på og børnene hjælper med dagens små gøremål f.eks. dække bord, finde bleer frem osv.
Jeg prioriterer, at vi kommer ud stort set hver dag og får brugt kroppen og sanserne. Jeg har en ladcykel, så vi kommer både i skoven, til stranden og til forskellige legepladser i nærmiljøet. Ude i haven har jeg sandkasse, gynger, en lille flisebelagt bakke, hvor der kan løbes og køres med cykler og scooter.
Inde bruger jeg vores køkken/alrum til børnene samt et legeværelse, hvor vi leger en masse forskellige lege. Jeg synger også ofte med børnene og læser i bøger.
Det er vigtigt for mig at skabe hyggelige og sunde måltider.
Uddannelser/Kurser
I mine år som dagplejer, har jeg deltaget i følgende kurser:
- Opdateret førstehjælpskursus
- AMU - efteruddannelse for dagplejere
- Modul 1: Undervisning i samspil, tilknytning og sprog
- Modul 2: Undervisning i børns kompetencer, hjernens udvikling, den sansemotoriske udvikling og det gode børnemiljø
- Modul 3: Undervisning i kollegial supervision, konflikthåndtering, innovation og inkluderende læringsmiljøer - AMU - Uddannelse for erfarne dagplejer
- Modul 4: Den styrkede læreplan, børns leg, forældresamarbejde og refleksionsmetoder i den daglige praksis.